polodowiec polodowiec
53
BLOG

Gdzie się podział Xipon Jan Itor, co się pytał o SL?

polodowiec polodowiec Polityka Obserwuj notkę 22

Był taki kawał z czasów stalinowskich:

 

Na zebraniu załogi kopalni wstaje górnik Bercik Nochala i nieśmiało pyta – jo żech się chciał spytać kaj idzie tyn wungiel, który my fedrujemy, bo nikaj go w kraju ni ma?

 

Prowadzący dyskusję obiecuje odpowiedzieć na następnym zebraniu, a na razie skupić się nad dalszym podnoszeniem wydajności.

 

Za miesiąc odbywa się następne zebranie, ta sama załoga, ten sam prowadzący. W pewnym momencie podnosi się Francek Kierdziok i mówi  - jo żech się chcioł zapytać, kaj się podzioł tyn co na poprzednim zebraniu pyto kaj idzie wungiel.

 

Przypomniało mi się to w związku ze zbanowaniem SpiritoLibero. Nierozważny Xipon Jan Itor, odważył się o to zapytać Administrację. I też dostał bana. Ba, pewnie słusznie mu się należało, bo bezczelnie jeszcze spytał czemu nie są banowani osobnicy piszące antypolskie notki. Bo przecież antypolonizm nie jest niezgodny z interesem…, natomiast używanie w jakiejkolwiek konfiguracji słowa: Żyd, należy do koncesjonariuszy, czyli EB i pochodnych. Z bloga tego ostatniego dowiedziałem się nawet, że jestem filosemitą, bo nie pozwoliłem kupić żonie ani figurki Żyda, ani obrazka takowego. Odetchnąłem z ulgą. Lecz ciężki się jest połapac kiedy się jest anty, a kiedy filo. Na wszelki wypadek "niekoncesjonariuszy" należy banować.  Ale ponieważ w tej notce dwa razy użyłem koncesjonowanego słowa, zapewne zostanę zbanowany.  W imię wolności wypowiedzi.

 

Pewnie jakoś to przeżyję, bo swoją stronę internetową bez takiej „wolności” mam od dość długiego czasu, gdy (być może)  niektórym Ojcom Cenzorom, internet kojarzył się z internatem. Podobnie jak red. Barańskiemu, który w stanie wojennym chwalił się, że solidaruchom zabrano dysKretki.

 

polodowiec
O mnie polodowiec

Przewodniczący stowarzyszenia Wolności Kręcenia Lodów im. Beaty S.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka